joi, 13 august 2009

Ingrijire ten gras

Deoarece Adela m-a intrebat ce uleiuri ar putea folosi pentru tenul gras m-am gandit sa deschid un post cu tema aceasta. Toate produsele folosite sunt testate doarece si eu am tenul gras si va povestesc din proprie experienta.
Draga Adela, nu sunt o cunoscatoare dar am ajuns sa cunosc cate ceva despre produsele cosmetice, in special despre cele cu ingrediente naturale, deoarece prin natura meseriei a trebuit sa ma documentez.
In momentul de fata folosesc pentru demachiere uleiul presat la rece de jojoba. Este recomadat tuturor tipurilor de ten si dupa cum spuneam intr-un post anterior este ideal pentru zona din jurul ochilor deoarece nu irita. Umezesc o discheta cu putina apa si adaug cateva picaturi de ulei. Curata foarte bine.
Ca si lotiune tonica acum pe timp de vara folosesc o apa de fata care are in compozitie ulei din arbore de ceai, lavanda, geranium si lamaie. Aceste uleiuri esentiale sunt recomadate pentru tenul gras. Uleiul din arbore de ceai echilibreaza productia de sebum, previne aparitia petelor si are proprietati antibacteriene.
De multe ori amestec in uleiul de jojoba cateva picaturi de ulei esential de lamaie pentru disparitia petelor de soare.
Cremele care le folosesc sunt pe baza de ulei de trandafir, creme recomadatate pentru tenul matur. Azi mi-am cumparat o crema antirid care are extract de catina. O sa va povestesc despre ea peste cateva zile.
De doua ori pe saptamana folosesc un peeling care are in compozitie granule cu ulei de jojoba.
Masca cu argila este singura care o folosesc acasa. Ea absoarbe rapid sebumul si astfel inlatura toate celelalte probleme legate de tenurile grase cum ar fi porii dilatati, cosurile si luciul inestetic al fetei.
Am uitat sa va spun despre crema de ochi, este tot cu ulei de petale de trandafir dar are in compozitie si extract de nalba.
De o saptamana folosesc in jurul ochilor o crema recomadata celor care sufera arsuri deci reface epiderma. Este extraordinara dar miroase groaznic: are in compozitie ulei de peste. Nu stiu cat o sa mai rezist sa ma dau cu ea. Se numeste Neopreol in cazul in care vreti sa incercati.
Cremele si demachiantele le schimb cam la doua-trei luni. Sunt curioasa si norocul meu este cu nu am o piele sensibila, am incercat si creme scumpe si creme ieftine.
Acum sunt in faza bio :))

6 comentarii:

Ana-Maria spunea...

Interesant!Eu folosesc rar cosmeticele...si tenul meu e mixt spre gras,ca sa spun asa...nici nu stiu daca e corect spus.Imi plac lotiunile usoare si care se absorb imediat in piele,iar ca si demachiant folosesc o lotiune de la Nivea,e intr-o sticla albastra si are ceva scrub inauntru...
In general m-am impacat tare bine cu Nivea...si o vreme am fost tenata sa incerc produsele Avon sau Oriflame pentru ten acneic,alea cu extract de ceai...
Iti doresc o zi formidabila!:)

Unknown spunea...

Mai bine ramai la Nivea.
Sa ai o zi buna si fara batai de cap! :))

Unknown spunea...

Foarte interesant dar eu am tenul uscat si as vrea sa imi spui ce as putea folosi. Multumesc!

adela sirghie spunea...

Valentina, ce surpriza frumoasa!
multumesc mult de sfaturi

Unknown spunea...

Oricand cu mare placere! Sa ai o zi frumoasa in continuare!

bilabila1 spunea...

Eu am tenul gras si cu probleme, si foarte mult timp am cautat o solutie care sa fie potrivita cu tenul meu. Dupa ce am ajuns la medic cu o problema legata de pielea capului, am intreb ce imi recomanda pentru tenul meu, sa controlez excesul de sebum si sa nu imi apara cosuri.
Mi-a recomandat sa caut lotiune tonica naturala cu arbore de ceai (tea tree oil) si hamamelis, fara alcool de la Thursday Plantation.
Dar inainte de lotiunea tonica, sa folosesc spuma naturala de spalat pe fata pe baza de ulei 100% pur din arbore de ceai. Dupa cele doua produsele, spuma si lotiunea tonica, pentru ca imi usuca tenul, folosesc tot de la firma asta, Crema hidratanta naturala pentru fata cu arbore de ceai, ulei de macese si vitamina E.
Efectele se vad, de cand am inceput sa folosesc aceste produse de ingrijire a tenului si sunt tare multumita. Tenul e mai curat, fara cosuri sau puncte negre, iar excesul de sebum e in sfarsit sub control.