marți, 1 septembrie 2009

Mesaj Umanitar

Lucia, prietena mea mi-a transmis acest mesaj. Il postez poate reusim sa ii ajutam cumva pe Ionut si Mari. O puteti contacta pe Lucia pentru detalii la tel:0720.077.337

"Vara aceasta am colaborat cu Fundatia Licinium pe litoral intr-o campanie de strangere de fonduri. Cu aceasta ocazie am cunoscut tineri voluntari si am avut ocazia sa lucrez alaturi de ei, cu ei.

Printre acesti voluntari am cunoscut doi tineri din Galati, Ionut si Mari, 20 ani, fara familii, inca elevi la liceu. Provenind din centrele de plasament, sistemul i-a incadrat automat la scoli ajutatoare si perioada de scolarizare este mai lunga decat in scolile normale.

Au crescut prin centre de plasament, se au unul pe celalalt de cand s-au intalnit in spital la varsta de 2 ani, au o relatie frate-sora foarte sanatoasa desi nu sunt frati si impreuna isi cauta un rost in viata. In stital s-au intalnit "cu ocazia" infectarii lor cu virusul HIV. Si tot cu acea ocazie parintii lor au renuntat la ei si i-au lasat in grija sortii. Ionut si Mari sunt infectati cu virusul HIV, nu au boala SIDA. Fac tratament, merg periodic la control, petrec timp din viata lor in spital cand schimba tratamentul, au mare grija de ei si de cei din jurul lor. Pentru ca ei stiu sa pretuiasca viata mai mult decat multi oameni. Au o multime de dorinte, de planuri despre ce vor ei sa faca in viata. In timpul cat am lucrat cu ei am fost placut surprinsa sa vad progresele pe care le-au facut, cum le-a crescut increderea in fortele lor, cum au invatat sa dea si sa primeasca.

Pana in iulie vara aceasta au fost gazduiti de o fundatie care se ingrijeste de problemele tinerilor infectati cu HIV. In luna august si-au gasit adapost pe litoral lucrand ca voluntari pentru Licinium. Acum s-au intors in Galati, Cosmin - Presedintele Licinium le-a gasit adapost o camera nemobilata la o chirie pe care sa o poata suporta ei din putinii banuti pe care ii primesc de la stat. Cosmin le-a dat bani de chirie pentru prima luna.

Si acum, iata-i la Galati, intr-o camera goala platita pe o luna in avans, cu un rucsac cu hainele lor. Atat. Ionut cauta un serviciu pe care sa-l faca dupa scoala, Mari lucreaza diferite impletituri din nuiele, sfoara, cabluri si le vinde pentru a mai scoate un banut.

Intentia mea este sa-i ajut sa-si "utileze" camera aceea. Au nevoie de doua paturi, o plita pe care sa-si poata pregati ceva de mancare, asternuturi, prosoape, perne, paturi de invelit, etc. Verisoara mea de la Galati, Ginvalda, cea care este in aceasta lista de distributie, ii va ajuta de acolo cu mancare calda la borcanel. Mai departe, pot sa le trimit bani sa mearga impreuna cu Ginvalda sa cumpere cele trebuincioase. Si le mai pot trimite pachet pe autocar cu diverse lucruri folositoare. Nu au nevoie de haine, au nevoie de lucruri cu care sa-si utileze camera.

Vreti ca impreuna sa-i ajutam sa inceapa sa-si traiasca pe cont propriu aceasta viata in care au de trecut incercari grele pentru a-si realiza dorintele si pentru a-si implini misiunea? Mai stiti pe cineva care ni s-ar alatura?

Va multumesc, Bunutul sa va ocroteasca!
Lucia"

Niciun comentariu: