duminică, 12 iulie 2009

limoges



Deoarece Ana-Maria si-a prezentat azi masina de cusut Singer, va prezint si eu piesa de rezistenta a colectiei mele de cesti: este o ceasca de portelan Limoges de sfarsit de secol 18. Nu am reusit sa aflu foarte multe date despre ea dar inca caut.
Anul acesta mi-am propus sa ajung in Limoges, sa vedem daca reusesc.

"Cu peste 130.000 de locuitori, este un oras destul de mare, cunoscut in Franta si in intreaga Europa mai ales pentru emailurile si portelanurile realizate aici, reprezentand traditii de secole. Tot la Limoges se fac si butoaie din stejar, folosite pentru coniac. A fost un oras important in istoria regiunii, fiind in Evul Mediu un oras fortificat, aici gasindu-se un castel impresionant, greu de cucerit, Manastirea St Martial (care avea si o biblioteca). A fost si un centru artistic foarte influent, aici formandu-se Scoala St Martial, foarte importanta in istoria muzicii. Din pacate in perioada Revolutiei Franceze multe din vechile edificii, mai ales biserici si manastiri, au fost distruse (intre ele si Manastirea St Martial). Orasul avea sa se dezvolte rapid datorita industriei de portelanuri si email, produsele fiind vandute in intreaga Europa, fiind foarte apreciate pentru calitatea executiei. Din secolul XIX o mare parte a orasului a fost reconstruita, dar s-a pastrat suficient din vechiul Limoges."

5 comentarii:

Unknown spunea...

superba cescuta; iti tin pumnii sa ti se indeplineasca visul

Ana-Maria spunea...

Foarte frumoasa ceasca...eu nici nu as indrazni sa beau ceva din ea,de teama sa nu se ciobeasca...la cat este de in varsta...:-)
Iti doresc sa reusesti sa ajungi la Limoges!Tinem pumnii!:-D

Unknown spunea...

Multumesc! Nici nu ma ating de ea! Daca ajung aduc la toata lumea care sta cu pumnii stransi pentru mine, cate o cescuta :))

camelcutza spunea...

foarte interesant blogul tau,am gasit o multime de infroamtii relevante,dar cand am dat cu ochii de portelanul acesta divin,chiar ca am holbat ochii bine.bafta multa sa ajungi la limoges sa ii aduci niste surioare si fratiori!

Unknown spunea...

Multumesc!