joi, 16 iulie 2009

un post mai vechi :))


Campania antifumat a Mihaelei Radulescu mi-a lasat un gust amar. Tocmai ea o feminista convinsa nu ne-a intrebat si pe noi femeile daca ne vom lasa de fumat cand vom vedea afisul cu poza dumneaei; poate noi femeile ne doream un barbat :)) Am cautat ce insemna discriminarea (chiar mi se pare o discriminare) si uite ce am gasit:
"Atât discriminarea directă, cât şi cea indirectă sunt cuprinse în noile regulamente.
Avem de-a face cu discriminare directă atunci când o persoană este tratată mai puţin favorabil decât altă persoană datorită originii sale rasiale sau etnice, religiei sau convingerilor, handicapului, vârstei sau orientării sexuale.
O ofertă de lucru care menţionează „personale cu handicap nu pot aplica” este un exemplu de discriminare directă. În realitate, însă, discriminarea îmbracă forme mult mai subtile. De aceea este vizată şi discriminarea indirectă. Aceasta se întâmplă atunci când o dispoziţie aparent neutră, un criteriu sau o practică ce ar putea dezavantaja indivizii pe baza originii lor rasiale sau etnice, religiei sau convingerilor, handicapului, vârstei sau orientării sexuale, doar dacă această practică nu este justificată obiectiv printr-un scop legitim."
Deci avem sau nu castig de cauza?

P.S. Am descoperit ca noi femeile suntem discriminate si in randul creatorilor de cesti :))

2 comentarii:

Ana-Maria spunea...

Valentina,mintea mea ma duce sa zic ca Raduleasca a facut campania pentru banuti,in primul rand si putin e o interesa pe ea cine este fumator au ba,si alta chestie ar fi ca ,banuiesc,s-a facut un sondaj pe un numar de persoane,de ambee sexe si baietii au iesit mai multi ca numar de fumatori,decat fetele....si iaca discriminarea...
Cat despre cescutele discriminatorii...nu am nici o logica.Pur si simplu cred ca au fost create de un barbat!:=D
Sa ai o zi minunata!

Mihaela Petrescu spunea...

Da, dicriminare! Dar prefer sa fiu femeie discriminata decit barbat imbecil , cu creierii in pantaloni!